Praktisk info
På denne side har vi samlet forskellige praktiske informationer angående Krigslive XX (2025). Siden vil løbende blive opdateret.
Adresse
Slagelse Øvelsesterræn
Antvorskov Skydebane: Parcelgårdsvej 14A, 4200 Slagelse
Kort

Her ser du off-game kortet. Det kan også downloades her: Off-game kort
Vi har fået designet et fedt in-game kort. Der vil blive udleveret 1 kort til hver enhed i A4 størrelse. Hvis man selv ønsker at printe det, kan det hentes her i A3 størrelse: In-game kort A3
Ankomst
På kortet ovenfor kan du se kørselsretning, lejre, parkering, m.v.
Ved indkørsel til området, markeret med “Ankomst”, vil der være mulighed for at få en printet infofolder.
Vi deler en video af ankomstvejen inden Krigslive.
OBS: Alle biler skal have en seddel liggende synligt i forruden med [Navn + Mobilnummer + Enhed + Hærside] inden de køre ind på området. Lav den hjemmefra så den ligger klar ved ankomst. Lad sedlen ligge i forruden under scenariet.
Når du køre ind på området er det vigtigt at du køre langsomt. Grusvejene støver rigtig meget og der er mulighed for at dækkene slynger småsten afsted der rammer nogen.
Der er drop-off zoner ved hver lejer, Averland har to. Ved drop-off zonerne kan man aflæsse sin bil. Når bilen er aflæsset skal den fjernes med det samme. Vi er rigtig mange mennesker der skal igennem, så tænk over at placere dit udstyr så det genere mindst muligt for andre, og få det fjernet hurtigt.
Krigslive Crew bære røde kasketter. Har du brug for hjælp så se efter en rød hat. Sørg for at følge deres instrukser.
Parkering
Alle biler skal parkeres på vores parkeringsplads der ligger 5-10 min. gang fra spilområdet. Nærmere information om ankomst, kørsel og parkering tilgår snarest. Vi har ikke mulighed for at hjælpe med plads til handikapparkering tættere på end andre biler, desværre.
OBS: Det er strengt forbudt at standse og parkere nogen andre steder da det er militært område og vi skal sikre brandveje. Det gælder også området ved Skydebanen og Gården.
Personlige gæster
- Som spiller har du ansvaret for dine personlige gæster og tager skraldet skulle der ske noget.
- Gæster er på besøg i vores verden og skal derfor undgå at bryde vores illusion. Det vil sige ingen mobiltelefoner, off-game snak osv. i nærheden af andre spillere. Giv dine gæster en kappe eller en stor kofte på, så de blender ind i setting. Vi ønsker ikke at se gule windbreakers, Adidas striber og andet off-game tøj.
- Gæster må ikke overnatte på området, og må ikke deltage i spillet. Ønsker gæsterne at spille med eller at overnatte skal de købe en billet.
Mad og køletrailer
- Til Krigslive XX skal alle enheder selv sørge for mad
- Alle hold får adgang til at opbevare en kasse med fødevare i køletrailer. Specifikke mål tilgår.
Der er køletrailere ved støttepunkt Skydebanen og Gården. Vi har begrænset plads i trailerne. Fordelingsnøglen er 0,5 kasse per 10 deltagere. En kasse er defineret som 40x80x40 cm. Alle hylder vil være markeret med enhedsnavn.
Enheder af 5-10 spillere = 0,5 kasse
Enheder af 10-20 spillere = 1 kasse
Enheder af 20-30 spillere = 1,5 kasse
Enheder af 30-40 spillere = 2 kasser
Osv.
Affald
Alle spillere og enheder skal sortere skrald i følgende kategorier:
- Bio affald (mad)
- Plast affald
- Metal affald
- Glas affald
- Rest affald (inkl. papir og pap)
- Pant (både glas, metal og plastik så længe der er dansk pantmærke på)
Det er enhedernes ansvar at sortere deres affald, og vi anbefaler at det sker direkte i lejrene. Der skal benyttes gennemsigtige skraldesække, bioposer skal dog bruges til madaffald. I skal selv medbringe jeres skraldesække og poser.
Der vil være mulighed for at aflevere sit skrald ved støttepunkterne Skydebanen og Gården (hvor der også er toiletter, bade, vand).
OBS: Batterier, flasker under tryk (ex: gasflasker, hårspray o.li.) og øvrig farligt/giftigt affald skal deltagerne selv tage med hjem og bortskaffe.
Telte
- Telte skal opstilles frit i de dertil indrettede områder, og må ikke have barduner der går ud på brandvejene.
- Hver enhed vil have et tydeligt markeret område som er reserveret til dem. Respekter markeringerne.
- De indrettede områder må have et maks areal på 500 kvm. Store enheder bliver delt i to områder med en brandvej imellem.
- Brandvejes skal holdes fri, og måles 5,0 m fra teltområde til teltområde
- Forsamlingstelte er telte over 50 kvm
- Forsamlingstelte må have et maks areal på 100 kvm og bestå af et enkelt plan
- Flere forsamlingstelte skal placeres med en afstand på mindst 5,0 m fra hinanden
Ild
- Bål har 2 størrelse
- Lille – 80×80
- Stor – alt over
- Lille bål og grill skal placeres min 3,0 m fra nærmeste telt, medregnet bardun
- Stor bål og grill skal placeres min 7,5 m fra nærmeste telt, medregnet bardun
- Bål må ikke ske direkte på jorden. Det kan enten være via et bålfad eller en form for “gammelmandsild”.
- Har man åben ild skal medbringe forsvarlig brandslukningsudstyr (håndslukker) som skal opstilles i nærheden af bål
- Har man gasgrill, må man kun anvende 1 flaske pr. kogeø/kogeblus
- Gasflasker må have en maks påfyldning af 11 kg
- Man må gerne opstille solsejl i tilknytning til sit bålsted, dog skal man holde behørig afstand fra varmekilden, og man skal udvise sund fornuft
- Ved vind skal der opsættes læhegn ved bålet.
- Bevoksningen skal fjernes inden for 1,5 meter af bålet. Det gælder højt græs, løse grene o.li.
- Der skal udpeges en person som er ansvarlig for bålet, og som ikke er påvirket af alkohol eller stoffer. Der skal holdes opsyn med bålet i hele perioden, fra det tændes til at det slukkes.
- Der må laves bål i tidsperioden, hvor der er en vågen bålansvarlig.
I tilfælde af brand alarmeres 112 og staben skal informeres
Mødepunkt i tilfælde af nødsituation er støttepunkt Skydebanen
Brænde
Der vil være en begrænset mængde gratis brænde til hver enhed. Brændet er tiltænkt lidt hyggebål, og I skal derfor ikke forvente at der er nok gratis brænde til jeres madlavning igennem hele scenariet. Ekstra brænde kan tages med hjemmefra eller købes på forhånd gennem arrangørerne.
Ønsker I at købe brænde på forhånd sker det via formularen herunder. Der købes en halv palle af gangen, svarende til ca. 0.9 kubikmeter. Vi forventer at prisen på brændet bliver 1.200 kr. pr. halvpalle, men den præcise pris kommer når vi ved hvor stor en bestilling vi skal lave, så måske det bliver billigere. Skal I bruge mindre end en halvpalle opfordrer vi jer til at gå sammen med en anden enhed og dele en bestilling. Deadline for bestilling er 1. maj, hvorefter vi vil sende en opkrævning til jer.
Tilladelse til at grave
Vi opfordrer alle hold til at tage spader med til at udjævne soveområder (jorden kan være meget ujævn), eller grave rander i tilfælde af kraftig regn. Rander og huller i jorden skal fyldes op og området genetableres ved nedpakning.
Toiletter og Bad
Vi har sanitet ved støttepunkterne Skydebanen og Gården. Vi har lækre toiletter og bade, men det kommer med en risiko for at gå i stykker. Sidste år måtte vi lukke alle bade i den ene lejr fordi der gentagende gange blev smidt vådservietter i toiletterne.
OBS: Det er strengt forbudt at dumpe andet i toiletterne end afføring og toiletpapir.
Vi har begrænset kapacitet i vores ceptiktanke og der skal slamsuger ud og tømme flere gange under Krigslive. Jo mere vi spare på vandet, jo færre gange skal vi have en slamsuger ud, og jo færre penge skal vi bruge på slamsugere. At spare på vandet er også godt for miljøet og vi mindsker kø til badene.
OBS: Tag korte bade og sluk for vandet undervejs.
Vand
Man kan hente vand ved støttepunkterne Skydebanen og Gården.
Det er enhederne og deltagernes eget ansvar at tage nok vand med i felten. Husk at vi er ude og kæmpe i tre timer af gangen.
Der vil være en begrænset mængde reservevand i felten.
Strøm
Der er mulighed for at oplade mobiltelefoner og powerbanks ved støttepunkterne Skydebanen og Gården. Opladning foregår på eget ansvar.
Der er begrænset strøm output. Bliver systemet overbelastet går sikringerne og dermed strøm til mange vigtige ting som toiletter og bade.
OBS: Det er ikke tilladt at benytte elkedler og andre elektriske apparater der trækker store mængder til Krigslive.
Hittegods
Hittegods bliver i første omgang samlet hos stabene og dernæst kommer det til Orga HQ ved støttepunkt Gården.
Uafhentet hittegods vil blive bragt til Rollespilsfabrikken i Brønshøj, København efter Krigslive. Der vil blive lagt billeder op af tingene og man har 14 dage til at få ting afhentet hvorefter det vil blive smidt ud.
Tyveri og forsikring
OBS: De eneste to ting der må stjæles i spillet til Krigslive er in-game pengesedler og hellige relikvier fra de to stabe.
Selvom vi har lejet området vi spiller på kan vi ikke garanterer at der ikke kommer civile forbi. Vi opfordrer til at lade være med at efterlade værdigenstande i bilerne eller elektronik til opladning uden opsyn. Alle genstande der medbringes er på eget ansvar og det er din egen forsikring der skal dække hvis der kommer en skade eller bortkomst.